piątek, 7 listopada 2014

Maślane krewetki z czosnkiem i chilli


Pierwsze krewetki jakie w życiu jadłam powstały właśnie z tego przepisu. Może właśnie dlatego mam do niego sentyment. Krewetki zawsze wychodzą mięciutkie, a połączenie ich z czosnkiem i chilli jest rewelacyjne. Sos wychodzi przepyszny, jest bardzo delikatny, maślany, idealnie przeciwstawia się ostrości, którą dają nam papryczki.

Jeżeli ktoś nie lubi zbyt pikantnych potraw to proponuję zrezygnować z dodawania papryczki jalapeno, wtedy danie będzie łagodniejsze.

Przepis ponad rok temu znalazłam na kanale Kocham Gotować.




Składniki na marynatę:
1/2 kg krewetek
1/2 główki czosnku
1 łyżka ostrej papryki
2 łyżki oliwy z oliwek

Składniki na sos:
200ml białego wina
20g masła
2 papryczki chilli
1 papryczka jalapeno
1 cytryna
sól i pieprz do smaku

Do miski wrzucamy drobno posiekany czosnek, następnie dodajemy ostrą paprykę i oliwę z oliwek. W marynacie umieszczamy krewetki, wszystko razem dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 2 godziny.

Po 2 godzinach na dobrze rozgrzaną patelnię wrzucamy zamarynowane wcześniej krewetki. Po kilku minutach gdy woda już odparuje zmniejszamy ogień. Dodajemy białe wino oraz masło. Wszystko razem dusimy do momentu uzyskania gęstego sosu. Sos doprawiamy solą i pieprzem wedle uznania. Następnie dodajemy posiekane papryczki i wyciskamy połówkę cytryny. Dusimy jeszcze przez około minutę. Krewetki wykładamy do małej miseczki i skrapiamy sokiem z cytryny.

1 komentarz:

  1. Już kilka razy nosiłam się z zamiarem przygotowania potrawy z krewetek. Zawsze miałam jakieś opory?! Twoje danie wygląda tak ładnie i apetycznie,.że postanowiłam "zaryzykować".Warto było.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń